en dag i staden

I morse var det tungt men kul. Jävligt tungt... men jävligt kul :)

Vid nio var vi framme i stockholm och sen dess har det bara gått i ett.
 * På vårt första studiebesök träffade vi en riktig översittare som pratade till oss som om
vi vore en dagisklass. Dessutom försökte hon vara hipp med "Whats in it for me liksom??" "Dissa! DISSA"
* Vi såg en hel flock med bratz redan innan tio. (vi blev alldeles till oss i brallorna)
* Vi sprang runt med kartor i högsta hugg och var allmänt jättebortkomna.
* När vi sprang därifrån hittade vi också en ensam väska på en trapp. Självklart kopplade vi ihop det med en bomb men tänkte sen att vi skulle lämna in den ensamma stackars väskan till polisen. I samma ögonblick som vi skulle
haffa den upptäckte vi ägaren till väskan - grovhånglandes tryckt mot en vägg, helt undangömd - mitt på ljusa dagen! Vi antog att det var smygare på gång men blev såklart nästan haffade för stöld på kuppen
* Vi fick den värsta restaurangen med den värsta servitrisen när det blev dags för middag. Det slutade med att hon röck min bordsgrannes servett för att torka upp kring mig för att jag lyckats slabba till lite. Svin.
* Jag stod en lång stund tillsammans med Maria och tittade på SLOTTET. Högt och tydligt pratade vi om hur fint SLOTTET var och hur synd det var att kungen inte bodde där på SLOTTET nu. Vilken fin SLOTTSpark det var
och att vi verkligen kunde vara stolta över det vackra svenska SLOTTET.
- tills vi märkte att folk omkring oss iaktog oss på ett märkligt vis och vi insåg att det inte alls var slottet vi tittade på utan en helt annan byggnad kvarter därifrån.

Nu får jag skriva resten av alla ooootroligt spännande bravader imorgon ;D Min roomie sandra släntrade in och vi ska ta en dusch innan det är dags att knyta sig. Imorgon väntar DN expressen och en reklambyrå. Picknick och en krogrunda.

Stockholm är verkligen min grej! här hör jag verkligen hemma ;D haha öhh

Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback