söndag - måndag


Den absolut sista veckan har fått en liten seg start. Jag är alldeles het i kroppen och vill helst inte behöva röra mig alls :P Vi var nämligen på blommplockartur igår och rödhårig och fräknig som jag är kom jag tillbaka med en lätt solbränna.. jag är röd, väldigt röd och det gör galet ont! Så resten av dagen och idag har jag fått spendera i skuggan när det är så galet vackert väder!! Men vaknade inte fören tio imorse för kvällen blev sen, mormor blev dålig och slog av benet och herregud att det ska kunna ta så lång tid att komma med en ambulans! Mer än 45 minuter satt jag bredvid henne innan den rullade in på gården. Så lång tid ska det inte få ta! Hon kunde ju lika gärna ha varit döende och det kan hända jääävligt mycket på 45 minuter! Oavsett så är det säkerligen inte så roligt att ligga med ett trasigt ben nästan en timme och ytterligare ½ timme innan de satte in morfin. usch.
Så jag hoppade de nattliga bravaderna som skulle dra igång 03.00 för jag var helt slut av att bara se hur ont hon hade lilla skruttan!
Men idag väntas klassresan.. dock strular min hals sen 4 dagar tillbaka så är inte helt hundra på om jag ska följa. Men hade varit galet kul! Så jag ska gå ut och lägga mig i skuggan en stund och klura.. för nu sätter sista veckan igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback