ny vecka - nya tag

Idag har jag sovit ut ordentligt, vaknade strax efter nio och kände mig som en prinsessa! :D Men dog lika platt igår kväll. Som kvällen innan det, kvällen innan det, och kvällen innan det, kvällen in... Jag fattar inte riktigt vad det är med mig! Jag har alltid varit den där hemska kvällsmänniskan som verkligen inte har kunnat stänga ögonen när det ska vara dags för sömn. Har alltid behövt ett stort antal timmar att snurra runt på i sängen innan jag har kunnat slappna av och somnat in. Men senaste kanske 2 veckorna har jag överhuvudtaget inte varit kontaktvbar efter klockan 21.30 - om ens det. Och det spelar ingen roll om det är lördag eller onsdag - sover likförbannat som en stock vid den tidpunkten. Och egentligen så är väl det ganska bra, för verkligen hatar alla nätter jag snurrat mig igenom. Men som i lördags när vi varit ute på middag och hade planerat en myskväll hemma tillsammans och jag inte ens hinner innanför dörren innan jag somnar - med smink och hårnålar och oborstade tänder - mmmums! Sen vaknar jag upp lagomt till klockan 8 morgonen därpå. Utvilad och på gång förvisso.. men med en något besviken partner... "du somnade... IGEN" :p
Men jag kanske ska försöka njuta av den här perioden och hoppas på att den stannar - för det är grymt härligt att vakna upp utvilad - det var galet länge sen det hände. Så jag tänker inte ens be om ursäkt för de här två veckorna då jag somnat med varm kvällsmat på bröstet, med en nyhyrd film i dvdn, ifrån kvällsplanerna, ifrån samtalen jag lovat ut. Ifrån sista timmarna vareviga dag. Somnade ifrån mitt födelsedagsfirande (mormor: "har hon tjuvat på rödvinet?" mamma:"nej det är tydligen någon ny livstil..hon somnar alltid vid åtta.. synd på tårtan.." Jag ska vara nöjd, och det brode alla andra också vara (kasnke t.o.m du mamma som nu ska skicka upp mig på sjukstugan för tester :p)

Jag är en sååå harmonisk människa numera! Som nu stiger in i en ny vecka - med nya tag - full av harmoni, energi och kärlek! ;D

Och just ja, idag lägger sig brosh under nålen.. inte lilla teckningen som ska präntas in heller.. läskigt :)
och på onsdag är det gymnasiefest.. då ska vi dit och bekanta oss med allt ungt och fräscht! (om jag nu håller mig vaken såpass) Så se till att vara där! :D

Maja


Kommentarer
Postat av: Åsa

Sådär, nu har jag uppdaterat min nogg :)

2007-02-08 @ 09:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback