Ånger

Okej jag tar tillbaka det jag sagt; det är inte det minsta lilla mysigt att vara sjuk. Inte det minsta trevligt att ligga och bara vara. För fysjuttsingen så mycket jag avskyr det! och fysjuttsingen så mycket hellre jag hade varit ute bland lite folk idag och igång! Natten har varit förjävlig. Knappt fått mig en blund i ögonen och min hosta har väckt hela familjen. Dessutom kan jag knappt andas och huvud och hals bara dunkar. Totalt o-mysigt!! Ikväll börjar dessutom helgen. Den perfekta helgen är tillsammans med mr my loove men eftersom jag är sjuk så har jag bett honom hålla sig på avstånd och kvar i mora (för skulle han vara sjuk när jag blir frisk så skulle jag inte ens prata med honom i telefonen med risk att bli smittad igen). Men en helg med totalavsaknad av kärlek och närhet känns bara jobbig. Inte ens min familj vill vara nära mig "håll dig borta! Rör inte det täcket! Hosta inte! Sitt på stolen istället! Byt rum! Håll käft!"
Nej blää för såna här hemska virus som slänger sig på en och vill kela tills man faller ihop i misär. För jag tror nog faktiskt att det är mest synd om mig i hela världen just nu! Jag tror ingen har det så jobbigt som mig. Nysa och hosta är inte alls kul! :p
Dessutom har jag tatueringstid på måndag förmiddag. Och hur tusan ska det funka när hela jag hoppar flera meter vid varje hostattack? Jag kommer ha massvis med streck över hela ryggen.. fast det kan ju också vara snyggt.. öhm..
Nej nu ger jag upp igen. Sängen vill ha mig och varmt honungsvatten på det känns riktigt lockande.

Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback