Morgonkvällsmys

Den här veckan har jag varit som en solstråle varevigaste morgon! :P Upp som en sol mellan klockan 4.30 och 6.30. Men dessvärre också ned som en pannkaka vid 20.00 på kvällarna :p Igår var inget undantag. Jag skulle upp och jobba på dagis vid sjutiden och var lite nervös över att jag skulle vara helt slut efersom jag i vanliga fall jobbar natt. Icke! Jag vaknade ett par timmar tidigare och mös på i köket med musik the och rostat bröd. Passade på med en sån frukost då jag visste att jag skulle hinna med en gröt-frukost innan jobbet ändå :) Men så somnade jag också klockan 20.00 igårkväll. Som alla andra kvällar.

På jobbveckorna sovar jag bort dagarna och jobbar på nätterna. Och nu på de lediga vaknar jag i ottan och somnar innan kvällen tagit fart ordentligt! Men vi har kommit på ett botemedel för att inte bli av med myskvällar helt och hållet! För är faktiskt dom som saknas mest när det jobbas natt, iallafall i mitt fall. För då ska man packa på sig arbetskläder och åka iväg vid samma tid som man egentligen vill mysa ner sig framför tvn och bara ha det gott. Och när jag sover som en julegris trots ledighet så blir det aldrig kvällsmys!
Så därför har vi börjat med morgonkvällsmys! Vi låtsas att det är kväll.. fast det är morgon! Perfekt!
Imorse vid sextiden bunkrade vi upp i tvsofffan (datasoffan.. vi har ingen tv :p), gjorde upp en brasa, satte igång tvn (datorn) och bunkrade upp med cola (i mitt fall the eftersom cola sticks), och lion-chocklad! haha, trodde aldrig att jag skulle hitta mig själv mumsandes på en chockladbit klockan sex på morgonen! (Jag hoppas också för vår hälsas skull att det inte blir en rutin) :) Men mysigt var det! VI tände ljus och hade det skönt under täcke och filtar! Och kolsvart var det ute, precis som på kvällen!
Att det sen ljusnade och vi skulle ta tag i dagen istället för att krypa till kojjs gjorde bara det extra skönt. Då fanns det ingen stress (som jag alltid känner på kvällarna) att jag måstehinnasova-jagmåstehinnasova!!
Mmm :) så det kan jag rekomendera! Mysiga morgonkvällsstunder i vintermörkret! En riktig fullträff! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback