kaffe och iskyla

Igår blev det en toppendag tillsammans med grabbarna grus på stan. Jag kikade mest och handlade inget. Men var väldigt faschinerad över deras shopping :p Där var det inga funderingar inte! haha :p Lönen hade kommit in på kontot och de mös på där mellan hyllorna :p "Nu ska jag bränna 8000. Kolla!" :p Ja.. så kan man ju också göra med sina pengar. Önskar att jag inte var så snål ;) :P
Dagen rullade på, det blev veckans överraskning till middag. Sen iväg till en ishall för bortamatch i oslo. Jag tänkte verkligen inte följa med. För jag var ofantligt trött. Ögonen ville verkligen inte hålla sig öppna. Men eftersom klockan inte slagit mer än 18.30 så insåg jag att jag behövde klä på mig, följa med och vakna till liv. Annars hade jag dött på fläcken.. och troligtvis vaknat rätt tidigt imorse :p Så jag packade på mig överdragskläder och vi begav oss iväg på match. Min strategi var dock inte helt genomtänkt. För jag blev inte piggare av att komma till ishallen. Jag somnade.. på läktaren. Mitt bland allt folk. Gång på gång på gång. Klockan tickade iväg och jag insång att nu måste jag skärpa mig. Så vad gör jag? Jag köper en kaffe! Jag är livrädd för kaffe! För allt koffein överhuvudtaget! Jag vågar istortsett inte dricka varesig kaffe eller the efter frukost eftersom jag är helt bombsäker på att det vid intag senare än så under dagen kommer förstöra den kommande nattens sömn! Så en kopp kl 20 på kvällen tog emot. Det gjorde nästan ont i hjärtat. Men det var min enda utväg :p Och efter det vaknade jag till.. jag vet inte om det var på grund av kaffet i sig eller om jag helt enkelt fick igång kroppen igen på bara rädsla av det jag gjort! :p
Men piggare blev jag och resten av matchen kunde jag se.
Väl hemma såg vi slutet på en film och sen var det sängen som gällde. Jag somnade sött trots kaffet! :D

Och imorse vaknade jag i lagom tid vid 7.30. Utvilad och pigg. Men till en otrolig iskyla! Jag öppnade nämligen ballkongdörren i vårt sovrum igårkväll för att vädra men glömde stänga den! Egentligen var det superskönt eftersom jag hade det varmt och gott under täcket. Men det var inte så vidarevärst skönt att sträcka sig efter klockan eller gå upp. Och vattnet i min flaska hade en stor isklump i sig :p Men man kom igång iallafall!
Det värsta har jag dock att vänta! C tillåter mig nämligen inte att vädra mer än en liten stund åt gången.. "eftersom det blir så kallt!!!" Så jag inser att det här inte kommer vara så populärt! :P Men än sover han som en julegris så jag jag tänkte njuta av lugnet innan stormen med en kopp the (medan klockan tillåter :)) och lite gröt. Är hungrig som en varg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback