irritation


Egentligen hade jag tänkt skriva ett trevligt inlägg om julen. Men jag sparar det tills senare.
För imorse stördes min planering. Och det avskyr jag. Vi har jobbat julafton och det känns piss. Men eftersom vi ändå tjänar nästan 400 kr i timmen både julnatten och juldagsnatten så kändes det ändå lite mer ok. Men imorse innan vi gick från jobbet fick vi veta att jag o c, plus 2 andra inte behövdes ikväll eftersom det var så lugnt (vi är de som börjat senast o inte fått fast än). Alltså börjar vi inte igen fören onsdag natt. Och den dubbla lönen är skitsamma för den rök ju ändå nu då vi blev av med en hel jobbnatt.
Jag hade kunnat fira jul hemma och inte åka ner fören på onsdag! Men dom säger inte ett knyst fören nu! Så himla elakt! Jag hade hunnit med både julafton och juldag hemma. åååh jag blir så arg! Nu förlorar jag pengar, får fel på dygnsrytmen, missar julen, och allt känns allmänt skit. Pga en endaste dag.. jag vet.
Men är på pisshumör sen innan o då gör inte det här saken bättre. Jag förlorar flera tusen pga det här! Skitjobb! Varför kan dom inte hålla en bättre uppdaterad? Dom har vetat hurlängesomhelst att det ska vara så här, vi har t o m frågat! Men icke! Och vad ska vi roa oss med nu? Det blir ett glapp i veckan.. Ska man vara uppe o hålla låda hela natten nu? Eller ställa om dygnet o vakna vid 05.00 på onsdag o så blir hela jobbnatten skitjobbig? Nej usch! Jag hatar sånt här!! Jag hade kunnat vara hemma nu!! Piss piss piss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback