En riktig jul


Det blev kanske ingen riktig jul i år.. iallafall ingen vanlig jul. Men jag antar att man ska ha det så här i bland och det blev ändå helt okej :)

Min julafton började på jobbet när klockan slog 00.00 och alla började skrika GOD JUL och sjunga julsånger över kom-radion. Natten flöt på bra och kantades av något nostalgiskt rosaglittrande skimmer som jag alltid känner i hjärtat när det är juuul!
Klockan sju på julaftonsmorgon slutade jag jobba och så åkte vi hem. Åt en mysig julfrukost (..smörgås med kaviar och ett glas mjölk..) men med tända ljus och det där rosa skimmret. Sen ringde jag och väckte min familj. Kände att jag fick lov att säga god jul nu för när jag skulle vakna igen så var ju julen nästan över. Och på julafton måste man gå upp tidigt på morgonen. Så är det bara :)
Vi kröp ner i sängen vid niotiden och somnade direkt. Ska jag sova optimalt så ska det vara mellan 08.00-17.00. Det gick inte riktigt. 13.30 var jag klarvaken! Det går verkligen inte att sova när det är jul! Hela kroppen pirrar och man är alldeles till sig.. eller jag är alldeles till mig iallafall :)
Så jag smög upp, tände lite ljus och gjorde iordning lite julfrukost till c.. Kanske inte den nyttigaste, men tja.. det var ju jul! Sen smög jag upp till sovrummet med en bricka med tända ljus, bullar, varm chocklad och chockadtomtar. Mums så gott!

Sen blev det julklappsbyte! :D Förvisso ett paket var men ändå! ;D
Jag fick två biljetter till en musikal med tillhörande restaurangbesök! Blir rivierans guldgossar på circus i stockholm! Ahh, var precis det jag önskade mig så jag blev helnöjd! Vi var på en annan musikal i stockholm förra hösten och tyckte det var så mysigt så tar upp det lite då och då.. och nu dök det upp i julklappen! :D

Av mig fick han en flickväns-fri helg.. :p Så han ska få åka ner till göteborg den 25-27 juli och bo på hotell. Hade stoppat ner ett presentkort på systembolaget som ENBART för anvdändas till den helgen. Och så två sittplatsbiljetter till iron maidens konsert på ullevi. Det kan han då gott behöva pojkvasken!

Sen rullade julafton på med massa mys och gos och julmusik. Julmiddagen bestod av pasta och köttfärssås :p Och sen bar det av på jobb! Vi fick julklappar av chefen (varsinn pläd) och julmat till lunch! MUMS MUMS! :D
Och så hade alla det där glittrande skimmret över sig :)

Kanske ingen riktig jul. Men det blev bra ändå!

Kommentarer
Postat av: Jens

Trodde jag var den enda som inte lyckades ta mig hem och fira jul, men så fel jag hade. Hoppas ni hade en GOD JUL i Norge.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback