utlandssemster

På måndag får min man semester - alltså är han ledig för första gången sen i början av juni. Vilket innebär att jag har fått roa mig utan honom hela sommaren.
Innan sommaren var jag riktigt pepp på hur det skulle vara att dela en sommar med någon annan, att vara stadgad och ägna sig åt mängder av myssa par-saker. Hm? Så mycket utdelning av den saken blev det inte :p Jag vet fortfarande inte hur det känns att ha pojkvän en sommar.
Men f.r.o.m måndag är han alltså ledig!!! Så då ska vi ta igen heeela sommaren med mängder av mysiga par-aktiviteter!!             Trodde Jag.    Men han har planer på att påbörja det nya jobbet redan fyra dagar senare, vilket genast betyder flytt, nytt jobb, och träääningar.. träääningar, och öhm, träääningar. Och på det massa matcher.
Så mycket sommar-flickvän fick jag alltså bli ;P
MEN priserna på resor börjar rasa igen, i och med finfint väder och skolstarter. Och jag har börjat förbereda min hälft på att han nog faktiskt får lov att ställa upp på en liten utlandsresa. Turkiet är jag föräskad i. Har provat de flesta andra "vanliga"medelhavsländer och turkey passar både min smak och min plånbok ;P SÅ håll tummarna för att han släpper till! Då behöver man bara skjuta på oslo några få dagar och jag får dessutom känna på hur det är att vara flickvän i sommarhetta! För sen ska jag vara flickvän i kalla ishallar och då är jag väl faktiskt värd en vecka med god mat, hotell, strand, hav och massa kärlek!? Då kommer man dessutom vara ännu mer pepp på vintern efteråt. Det kan ju knappast bli bättre!

Nu ska jag söka vidare. Har hittat en del guldkorn. Sen ska jag ringa upp honom och berätta om mina planer.
Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback