kärlek och gammal sågspån


image78


Jag är så sugen på en liten krabat! En liten roomie!
Dessutom lyckades jag för en vecka sen övertala min bror att bli fosterfar nästa höst om något skulle hända i mitt liv och den lille inte skulle kunna hänga på. Så egentligen är allt bäddat för seger!
MEN jag upptäckte igårkväll att jag i sorgen efter min föredetting, lars-lennar, inte haft lust att städa ur hans bur (!) Jag minns att jag sköt på det eftersom jag tyckte att det var jobbig precis när han dött.. Men så blev den stående, och så blev den stående.. och sen så blev den stående. Och den står där. Orörd.
Det är sågspån och torrfoder och "sängkläder" och jul och saltsten och några små små hamsterbajsar.
Och så försöker jag komma på hur länge den stått.. när dog han? Det var ju många år sen.. Säkert innan gymnasiet? OOOOOH. Men nu står den alltså där, nere i källaren. Och jag tänker INTE städa den. Den får helt enkelt åka på tippen. Visserligen har det varit mycket kärlek och massa snygga killar i den: Lulle har bott där, Love, likaså Larry leif-lukas och tillsist lars-lennart. Men min nya kille kan jag inte utsätta för en bur som stått så länge :p Så det blir en ny! Det känns kul! Finns så mycket roliga burar nu dessutom!
Ah, vad roligt! En ny liten kille ska få göra entre! OM jag hittar någon vettig uppfödare! För till en djuraffär går jag aldrig mer igen! Där härskar ond bråd död!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback