picknick


Min käre morbror paul (eller rättare sagt min mosters man) ramlade in i gårmorse efter att ha spenderat dygn på flyg och i bil från australien och hit. Och det kämpigaste är att han verkar oförskämt pigg och jag känner mig överkörd av ett tåg av bara tanken att jag bussat hem från mora.. fyra mil :p Igår var vi uppe vid stugan i sjurby och bara myste. Jag hade glömt bort hur fint det var där! Och nu kluras det starkt på lite mysig picknick där till valborg med fina människor och gott innehåll i korgen. Det känns som en mysig början på dagen iallafall! Hursomhelst så fortsatte vi vår roadtrip från sjurby  och vidare till min broders alagsträning. Där hade de precis haft krismöte ang klubbens alkohol- och drog-policy. Det hade tydligen kommit fram lite upprörda röster om en och annan öl i omklädningsrummen. Vilket i slutändan resulterade i att man kom överens om att första ölen fick knäppas först efter att man åkt En mil påväg hem från bortamatch. :p haha :p och den milen kunde köras fram och tillbaka på parkeringen om så vore.
ingen kommentar på det där :p
Sen fortsatte vi vidare och pappa passade på att åka fram och tillbaka över varje damm han kunde hitta i älven. Antar att paul var måttligt förtjust i det ;p Tillslut hade vi visade varenda vrå av vår käre by och antar att det blir en rask flytt från australien till älvdalen för deras familj inom en snart framtid ;D

Nej hujeda mig! Men fint är det iallafall! Och kalasväder är det! Och i thaikiosken har vi varit med dan idag. Och nu vankas det fredagsmiddag så jag ska kuta iväg och göra mina dottriga förpliktelser!

Majaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback