oförutsedda händelser


Mina morgonrutiner kan inte rubbas en tum utan att hela dagen ska bli förstörd. Skulle jag (gud förbjude) inte hoppa upp blixtsnabbt när väckarklockan sätter igång att tjuta utan istället dra igång en snooz och bli liggande två minuter extra. Ja, då missar jag också bussen med två minuter.
Och imorse hände det som absolut inte fick hända. Jag skulle dra ner havregrynen från skåpet och köra en snabbvariant i micron eftersom jag redan kände mig lite sent ute. Vad händer då? JO. Samtdigt lyckas jag dra ner en alldeles nyöppnad förpackning med macaroner.
- Vipps så hade jag hela golvet fullt av macaroner. ÖVERALLT!
Så det var bara att sätta sig på golvet och börja plocka upp för hand.. för ingen sop fanns till hands.. tillslut fick jag en snilleblixt och sprang ner till mormor för att stjäla en dammsugare, men innan dess hade jag svurit mig igenom både det ena och det andra..
För sånt här får inte hända! Det är nackskott på oförutsedda händelser i morgonrutinerna. Och det gäller också klockor som går någon minut fel, the som spills på byxorna och varmvatten som tar slut.

Och vem missade bussen?

Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback