Lördag


Idag är det lördag.. solen skiner för första gången på flera dagar. Det härliga vårvädret med sol och lyckan att slippa långkalsongerna och vantarna är förbi. Gradtalet har än en gång letat sig ner mot noll. Hade det varit snö hade det varit okej, men nu är det bara något jobbigt mittemellan. Jag vill ha snön tillbaka.. hann inte riktigt njuta av vintern.. den var nästan läskigt kort! Men nu är kanske sommaren påväg.. lite mer än en månad kvar till studenten.. jag hör fågelkvitter från de öppna fönstren, solen skiner förfullt fast klockan är halv åtta.. det är lite häftigt! Och ute på balkongen står chris och jonas och spanar på fåglar.. men geväret i högsta hugg :p
v18 bär det av till huvudstaden igen.. vi ekonomer åker ner för att njuta lite av stadslivet.. tillsammans ska vi bo på vandrarhem en torsdag-lördag och det kommer nog bli riktigt bra!
Igår var jag hos sömmerskan också.. mamma har hittat en balklänning som ska sys in. Men jag vill inte ha den. Den är hemsk. Väldigt tråkig och inte alls det jag tänkt mig. Glöden inför balen försvann för länge sen och känner mig inte alls sugen längre. Men samtidigt är jag rädd att jag kommer ångra mig om jag inte går.. men ännu värre vore väl om jag ångrar mig väl där, tusentals kronor senare! usch.. menvafan, har nog med ångest ändå och känns riktigt pissigt att jag har lyckats dra på mig det inför balen också :p

Nästa vecka kommer studentmössorna ramla in.. vet inte alls hur jag ska organisera det där men jag håller varenda tumme jag har för att det ska fungera. Byggarna har svurit att bränna mig på bål sista veckan om det inte går vägen.. så man får helt klart hoppas på det bästa! ;p

Företagsmässa var det idag också.. modevisning, massor av blommor och trevligt folk. Riktigt festligt att det händer lite i byn faktiskt! Vankas tydligen lite kalas ikväll också. Men kvällen kommer bli lugn.. ska tillbringa den med man och familj hade jag tänkt. Och med skolböckerna.. tjohopp! Men eftersom det snart är slut så försöker jag hålla lågan uppe :) Kanske sista rapporten man skriver på några år! :D

I övrigt är livet helt okej. Som sagt blir det stockholm om bara någon vecka och då får jag träffa farmor igen.
Jag har också blivit nerbjuden till den andra släkten i london till kristihimmelfärd och vi har börjat leta resor till medelhavet. Det känns bra. Saker att se fram emot skadar aldrig!!

Nu ska jag bänka mig framför postkoden!

Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback