födelsedagskalas


Idag har vi haft kalas hemma för hela slanten. Min nya syster fyllde 15 dagen till ära så vi har slagit på stort! :) Något måste ju ske när föräldrarna hennes befinner sig på andra sidan jordklotet! Under tårtbakningen diskuterades det kontakter.. lite nytta får man väl allt försöka dra av att man är så snäll och agerar lek-bak-mat-kalas-tant ;p Så nu får släkten over there fixa mig ett litet jobb tills dess att vi dimper ner till hösten ;D

Valborg närmar sig också.. en vecka kvar? Jag saknar dom riktiga valborgsmässoaftnarna (??) på näset.. stora brasor, vackra fyrverkerier, rädda hästar, vrakiga middagar, hela tjocka ligan. Men nu var det ett bra tag sen sist. Vet inte ens vad jag gjorde förra året.. troligtvis stod man och hoppade i ösregn, genomfrusen framför en pissvåt brasa med lite glöd i. Samtidigt som man bara längtar in i värmen och förnekar alla löften på att man skulle gå ut, igen. Än en gång har valborg blivit ett misslyckande och partynivån har aldrig varit lägre, "klart att vi ska hitta på något! det är ju valborg!" Tjoho! Årets blötaste och kallaste dag?! ;p Men i år har det kommit lite förslag på en parspecial. Middag och mys. Bastu och bad i älven. Det slår sällan fel. Men en brasa behövs.. har dock inte sett några högar än så vi funderar starkt på att dra ihop en egen liten brasa. Har man en ståtlig brandman i familjen så borde ju det mesta godkännas ;p På tal om honom så har han utlovat en picknick (dock med storstädning) vid stugan till helgen. Sånt gillar jag också. Är mycket man gillar egentligen! :) som den här helgen.. den har jag njutit varenda sekund av. Och sånt är bra.
Och nu är det wallander som gäller.. byfånen.. ett praktexempel bevittnade vi till frukosten imorse :P
Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback