söndag


Jag är trött.. nästan alldeles slutkörd. Natten har varit ansträngande.. ändå kom jag i säng hyfsat tidigt, somnade nästan med detsamma och fick sova utan att någon annan var och puffade på mig. Men mitt huvud har varit igång konstant, det har varit alldeles virrigt inuti, massa konstigheter. Jag har vaknat gång på gång på gång alldeles kallsvettig och alldeles borta. Men när jag vaknade imorse förstod jag att det nog var halsen som spökat, blir alltid så där i början av en halsfluss (men hoppas att det här bara är en vanlig ontihalsen-grej den här gången), känns som att någon drar en kniv in, ut, in, ut i halsen på mig. Hela tiden. Utan att vila. Att svälja finns inte ens på kartan, det gör förbaskat ont. Och nu när solen skiner.. bror spelar match och hela familjen är där, men jag får inte vara ute i solen eftersom då drar viruset (basillerna, eller vad det nu är?) igång och trivs ännu bättre i värmen från solen.. säger dom.. så jag får vara inne. Men det är nog lika bra. Har massvis som jag borde göra.. böcker som ska läsas, uppsattser som ska skrivas, texter som ska pluggas in, hemprov som ska göras. Men jag kommer inte till skott. Jag kan inte. Jag försökte sätta igång med en för eller emot uppsats.. men det går inte, jag vet inte vad jag ska skriva om? dödshjälp? abort? rasism? neej.. jag kommer inte på något.
Jag vill mysa ner mig i soffan nu, titta på en film och bara somna in.. ensam, skön, försiktigt. Men det går inte. Jag hinner inte. Jag vill vara så där myssjuk.. vad skönt.. får jag vara så idag? bara idag... kanske. Jag kan ju försöka.. en stund iallafall.. tills mitt samvete börjar skrika åt mig.
Jag ger det en chans, jag smyger bort mot soffan nu
Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback