blod och mys


Den här helgen blev lite rubbad ur sin naturliga bana. Jag spendera nämligen fredagnatt i mora.. och det hör inte till vanligheterna att jag offrar tid i älvdalen för något sånt! :) Men det blev hockey, mora - leksand. Tråkigare match får man egentligen leta efter, avblåsning efter avblåsning. Men hände inte speciellt mycket alls. Förutom efter 25 sekunder, då blev det slagsmål och sånt är ju alltid roligt att se ;D Var också en kille, man, farbror.. vart man nu ska placera honom.. snett ovanför oss som fick pucken rakt i ansiktet, och satan i gatan så ont det såg ut att göra. Så mycket blod har jag nog aldrig sett. ajajaj vad det forsade. Stackare :/ Och leksandssuportrarna var igång så det stod härliga till innan matchen (säkerligen efter också men då smet vi hem snabbare än blixten), det skreks, tändens eldar, spreds rök, slogs, osv osv, så det stod härliga till. Några av dom passade på att hota en i mitt lilla sällskap så där i förbifarten, idioter. Dessutom slogs de med varandra på huven till en polisbil. tja.. finns tydligen lite udda sätt att roa sig på..
Men efter matchen var jag mer eller mindre utslagen och djupfryst så efter en springtur med höga knän och andra hurtiga rörelser (folk tittade på oss och skakade på huvudet) så var det raka spåret i säng med en hög av täcken o filtar över oss. Brrr så kallt det var. Det känns att vintern är påväg :D
Och nu ikväll är det mest bara mys på schemat. Jag har precis avslutat ett träningspass med bastubad och duschning. Snart ska vi fixa iordning en grönsakstallrik och lite dipp. Mmmm så gott! Och så en film, en thekopp, en soffa och ett duntäcke på det - en perfekt lördagskväll. Min bror och mina brudar får stå för festligheterna ikväll, och efter några inkommande samtal så har jag förstått att det är rejält. Ungdomar! ;)

Nu ska jag smita härifrån och inta köket.
Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback