söndagar


Jag måste medge att söndagar allt har sin charm ändå. Förut har jag aldrig sett det vackra med denna dag.. upp tidigt (så man ska kunna somna någorlunda i tid) i säng tidigt (så man ska orka upp i tid), och allt där emellan bara massa tuggande av tid, tid, tid. Slöar på och hatar söndagar i allmänhet. Och mest av allt hatet mot att man vet att klockan 05.00 tjuter klockan, och att man i vanlig ordning inte har fått mer än någon timmes sömn.. för man gick inte upp tillräckligt tidigt ( man hade alltså inte en chans somna i tid), man kom sig inte för att gå till sängs någorlunda och ångesten inför klockans ringande gjorde bara att natten snurrades bort ännu mer i panik över att snart, snaart ska man gå upp.
     Men nu måste jag säga att jag tycker att söndagar är allt bra härliga. När jag vaknade klockan tio imorse var jag alldeles utvilad och kunde titta ut på en alldeles blå himmel.. och det var faktiskt solens strålar som letade sig in och väckte mig - Det var länge sedan! Sen blev det till att ta en springtur i solen. Snön glänste så fint, det riktigt tindrade om den! Sen tog jag den längsta duschen på väldigt länge och riktigt passade på att rå om mig själv. Middagen med familjen blev både god och mysig. Hela dagen kantades av små mysiga saker och nu har jag ägnat kvällen åt att söka resor tillsammans med Maria.. bara tanken gör en lycklig! Och nu snart ska jag mysa ner mig i en nybäddad säng med rena lakan.. för att sedan ta mig iväg till ännu en vecka i lort.. Men det kommer nog gå fort känns det som. På torsdag kommer åsa på besök från falun. Vi ska mysa tillsammans med film, god mat och massa tjejsnack. Ska bli så roligt!
Nu ska jag packa ihop det sista och sen är det jag och sängen.
God natt! /Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback