Fredagskväll


Så blev det än en gång fredag. En ovanligt trevlig fredag.. Och en som slutade här hemma. Så skönt! Har spenderat kvällen med träning, långdusch, fruktsallad och film. Dessvärre så hamnade jag ju här nu.. Men det är väl smällar man får ta. Får ju trotts allt inte träffa min bäste vän Datorn, under veckorna. Så detta får man faktiskt unna mig ;)
Jag skippade ett litet krogbesök ikväll, men det känns skönt. Jag hade nog inte orkat med att varken klä på mig eller tvätta håret.. ännu mindre vara trevlig eller pimpla öl. Nej hujeda mig! Men pinsamt nog börjar jag bli stolt över mig själv för att jag är hemma ännu en helg.. Men så insåg jag hur tragisk jag var, eftersom det bara var en månad sen jag var ute senast. Därför drog jag snabbt tillbaka de tankarna! :)
Men dagen har hursomhelst varit helt tipptopp.. Dock började den lite väl tidigt. Vaknade klockan fyra och kunde verkligen inte somna om. Så satte igång att förbereda frågor och sammanfatta lite information, åkte iväg till skolan (även om jag inte ens skulle ha åkt dit idag) och började skriva ihop lite grejer några timmar tidigare, efter lite slit så blev jag och Joel upplockade vid halv nio och så åkte vi ut till wibe och blev uppmötta av två otroligt trevliga människor; Ewa och Åke. Tillsammans med dom pratade vi en massa kring adimistrationen på företaget, och så fick vi en massa information om ekonomiavdelningen med marknadsföring, budget, bokslut osv. Och sen kikade vi in produktionen, och måste medge att jag blev mäkta imponerad över vad de där killarna och maskinerna kan åstadkomma! Sen blev det ännu mer ekonomisnack, lunch och organisationsgenomgång. Hela dagen var skitintressant och jättetrevlig.
Sen bar det av tillbaks hem till lägenheten för städning, diskning och packning. Och så raka spåret hem till byn. Underbart sköna älvdalen.
Och här ska jag mysa på hela helgen.. Dock med en hel del pluggande. Hm.. men men.. Snart är det slut! Ska bli så skööönt.. 9-10 veckor utan att behöva tänka ;)

Nu ska jag kila iväg på en liten promenix, sen är det sängen som gäller. Börjar nämligen bli litesmå trött.. Kan bara tänka mig Ks kommentar: "Trött? elva? En FREDAG! Du är tragisk! I din ålder finns inte tiden! Man kan inte vara hemma en HELG! Skaffa dig ett liv!" Up your ass! Mitt liv är det bääästa! :)
/ Maja


Kommentarer
Postat av: Björn Blomkvist

"du har inget liv"? det var ju ett jävla sätt att se det på :p självvald ensamhet är skönt och någonting man behöver för att utvecklas som person. Om någon säger att du inte har ett liv ska du svara med massa kvasifilosofiskt snack om "vad är livet?" ;)

/jag kryper på knäna för att ta din hand/

Postat av: Anonym

Trött? elva? En FREDAG! Du är tragisk! I din ålder finns inte tiden! Man kan inte vara hemma en HELG! Skaffa dig ett liv! ;)

2006-03-27 @ 19:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback