Shopping


Det är jag mäkta sugen på. Hade velat åka iväg nu och inhandla både det ena och det andra, men måste stanna inomhus och kurera mig. Men på fredag blir det shopping.. ställt in mig på borlänge, så vi får väl hoppas att jag är pigg nog att dra mig neröver. Dessvärre är jag enormt sugen på sommaren nu, vilket gör att jag mest har klänningar, kjolar och sandaletter i huvudet. Vilket inte riktigt känns lägligt när det fortfarande är dagar med -23. Men jag vill haaaa. En vårigare jacka ska det bli iallafall. Eller en kortare och lite mer färggrann iallafall.. eller svart.. brukar sluta med att det mesta blir svart :) Och väska. Väska behövs.. en guldig kanske.. eller en med blommor. Och skor! Stövletter behövs. Men försöker intala mig att  små nätta guldiga med remmar och stilett känns mycket mer användbart nu i snökaoset! I mitt huvud funkar det.. men kanske inte riktigt i praktiken. Men överdelar ska det bli. Färgglatt, vitt, guuuld. Kjolar vill jag ha. Små vackra pennkjolar och härliga klänningar. Men dom måste jag vänta ett tag till med.. Får helt enkelt bita ihop och försöka kväva mina lustar kring dessa plagg. BittertBittert.
Skärp! Halsband! Örhängen! Armband! Sjal! Byxor! Jeans! Linnen! Toppar! T-shirts! Koftor! Klänningar! Kjolar! Träningskläder! Löparskor! Underställ! Stövletter! Kavaj! Jacka! OSV, OSV OSV!
Allt behövs! Och jag hatar att jag är en fattig, ensamstående student med utgifter som räkningar, hyra och maaat. Helt meningslösa saker.. kläder är betydligt mycket viktigare! ;D
Äh, får leva snålt framöver. Brukar kunna fixa det när man har riktat in sig på att lägga pengarna på något riktigt användbart.. som kläder.. haha, Då funkar det kalasbra :)

Nu ska jag pressa lite apelsinjuice, sen blir det till att krypa upp i soffan med nya cosmopolitan och lite ostittande. 
Majaaaa


Kommentarer
Postat av: nina

ha ha visst är kläder viktigare, själv måste jag bara beställa lite kläder på nätet, farligt farligt men härligt härligt :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback