en vanlig jul


En alldeles vanlig jul hade jag hoppats på.. men så har det verkligen inte blivit.
Snön har dock kommit.. så det är väldigt vackert ute.. Men resten är inte som det var tänkt att det skulle bli. För en vecka sen var jag jätteuppspelt inför kryssningen och kändes som att jag skulle ha sprängts om den inte blev av. I onsdags avbokade vi biljetterna och det kändes bara "..jaha.." för det fanns verkligen inte på kartan längre.. att saker kan ändras så fort..
Allt känns annorlunda innuti på något vis, och även om det nu är bestämt att julaftonen ska firas på mora lasarett så känns det ändå okej.. Morfar är i och för sig hundra gånger sämre och också han inlagd sen ungefär en vecka tillbaks, men vi kommer ändå vara tillsammans.. och jag vet nu att det är det absolut viktigaste.
Nyårsfirandet har lagts på is.. mer eller mindre ställts in. Det traditionella julfirandet har som sagt också gjort det. Ingenting är riktigt som det ska.. har funderat på om jag ska bege mig till hotellet på juldagen, bara för att få en enda sak "som vanligt", även om det bara blir jag så känns det som att jag skulle vilja komma ut, locka håret och bara sätta mig i baren och titta på folk som skrattar. Jag skulle behöva skratta lite, det skulle vara skönt. Och i djupet av mitt hjärta finns det en person till som jag skulle göra allt för att få se ett leende på läpparna hos, även om jag vet att det kommer ta sin tid.. Jag vill att allt ska vara som vanligt, men det är det inte. För mig är det bara i år, för andra kanske för resten av livet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback