december

Så var det helg igen. Min helg började dock redan igår morse.. kom nämligen inte ens iväg till skolan. Eller jag kom upp, jag kom in i badrummet, jag hann inta duschen, jag hann med en sminkning och alldeles lagom till julkalendern så Pang. Då var det bara till att krypa ner i sängen igen, och då tyckte jag synd om mig själv, riktigt synd om mig själv.. C tyckte dock att jag var vek och borde stiga upp igen. Men har man spytt så har man, och mor trodde att jag ruvade på en baby. Men jag är rätt övertygad om att det bara var ren och skär trötthet.. eller någon supersnabb magsjuke-grej, för nu mår jag bättre, även om hela gårdagen var rejält seg.
Och imorse var det skottlossning i byn (?!) far vaknade iallafall vid sex-tiden av två ganska snabba skott från något som lät som ett gevär? Någon som har bättre koll? Skogsisar? ;) jag är nyfiken!
Själv hoppade jag dock upp lagom till julkalendern. Den gick verkligen inte att missa! Jag är redan fast :P Åh så har jag fått en julkalender, en JÄTTESTOR julkalender.. en kinder-julkalender av C. Den är så fin och mumsig :D Jag känner verkligen att min mentala ålder lyser igenom när jag sitter där på sängkanten med kalendern i famnen och kiknar av skratt till något som är anpassat för barn under 10 ;) . Men den är så bra!
Och nu är vi inne i december.. men snön lyser med sin frånvaro och det är så trååkigt. Vintervintervinter vill jag ha! Så får man plocka fram sparken, skidorna, pulkan och täckbyxorna. Mmm!! Imorgon är det ju första advent och hur ska det lösa sig om det är snöfritt? Eller ja, inte bara snöfritt utan första advent med GRÖNT GRÄS. jaojao, det kommer nog. I januari är det nog så mycket vinter som det bara kan bli och då klagar jag antagligen över det också!
I eftermiddag kommer c och göteborgarna på besök. Har inte sett dom sen Egypten begav sig. Så det ska bli mycket trevligt! :) Sen blir det lite förfest och så Wäsa till kvällen. Känns som att kvällen kan bli rätt bra!
Nu ska jag smita iväg och äta lite lunch.. är tokhungrig.. och sen är det bara att sätta igång med dagens alla bestyr.
Just ja, läste i tidningen imorse att Juha Valjakkala försökt hänga sig igår.. Och jag fick tårar i ögonen och nästan ont innuti på nått vis när jag såg det.. Men trippel-mördare kanske man inte får sympatisera med..

Hursomhelst; Glad en-dag-före-första-advent!

Maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback