3e advent


En vecka kvar till jul.. Det känns inte så, inte någonstans! Visst, det är vitt ute när man kikar ut genom fönstret.. men det är inte snö utan det är lite fjuttig frost som finns kvar på gräs och träd. Jag kan inte komma in i någon julstämning utan att snön ligger som ett täcke över allting.. och utan julstämning blir det inga julklappar.. En vecka kvar och jag kan inte ens tänka på julklappar!! Jag har inte en susning om vad jag ska inhandla och paniken börjar komma lite halvt krypande. Men julen kommer ändå inte bli som den brukar, mormor snubblade på morgonen i torsdags, opererades på kvällen och är fortfarande inlagd på sjukhuset. Och morfar är sjuk.. och ensam nu när mormor inte är hemma. Mamma bor nere hos honom på nätterna och är där nästan hela dagarna. Han kan inte ens sätta sig upp i sängen själv längre. Det här kommer bli sista julen så varför kan den inte bara få bli fin och bra? Den borde vara precis som vanligt. Glad och mysig. Jag blir så ledsen när jag tänker på det.. när man är gammal borde man få må bra, det borde inte vara en smärtsam jäkla väntan på att få dö. Det ska få vara fint!
När jag väl hamnar där så vill jag somna in hand i hand med min älsklade. Från att ha mått bra vill jag bara glida över i något ännu bättre. Inte ha det så där, äckelcanceer och äckel-allt vad man råkar ut för när man blir äldre.
Men vi ska försöka jula till det lite ändå. Jag har lovat min bror att vi ska göra pepparkakshus och chockladdoppade marsipangrisar idag. Och om 6 dagar kommer julgranen in. Det är alltid något.

Glad tredje advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback