svettigt och naket


När vi gled in hos emelie sent igår kväll så möttes vi av ett stort antal halvnakna människor, och värmen som kom emot oss var total. Och blött var det.. överallt! Hahaha herregud! Det där hade spårat ur långt innan vi anlände, och efter alltför mycket tjaffs och blöta kläder beslöt vi oss för att avlägsna oss. Till något som inte alls blev särskilt lyckat egentligen.. Men kvällens samtal och händelser öppnade mina ögon rejält. Och det brukar väl sällan vara summan av en fredagskväll på lyset. Men det känns bra. Tråkigt, självklart. Men ändå bra.. Nyttigt!? Och ledsen är jag inte. Inte alls faktiskt. Mest lättad.. Och kanske lite besviken på mig själv för att jag varit så väldigt blåögd. Men så vips dyker det upp folk och snackar vett i skallen på en. haha, tackar tackar!! :) Men min kväll var helt okej på de flesta fronter. Som sagt också väldigt givande. Dock blev det lite halvsent så var inte så pigg i morse när solen hälsade på och det var dags att hoppa upp vid åtta tiden. Dessutom var lillebror ute och sprang 1½ mil och jag satt i fönstret och halvgrät av avundsjuka. Jag hatar att vara förkyld och inte få skutta runt som man vill. Men men, Jag får väl äta godis istället ;) På tal om godis så är det ju leta påskäggsdags idag. Påskharen har inte varit här än. I vanliga fall brukar vi få leta redan på morgonen men hade tydligen varit så himla många barn att dela ut till idag. Så vi väntar med spänning, allihopa. Och så har de flesta dragit iväg till sälen.. var väl lite halvt meningen att vi skulle följa med. Men efter igår så var jag inte särskilt sugen längre. Dessutom bär det av till stockholm imorgonbitti.. Vid halv fyra.. halv fem.. eller när nu min älskade fader vill åka iväg.. "Man måste vara framme någon timme innan affärerna öppnar" Men varför? Jaja, jag får ju sova i bilen iallafall.. Så det är väl bara att knipa igen.
Karin är på besök också.. hon har snckat på en massa om internatskolan hon jobbar på i england. haha JISSES! Vilket fängelse de där rikemansungarna verkar bo på. De hade haft galler på övervåningen nu också, eftersom folk hade börjat fira ner sig i lakanen även därifrån. För klockan tio låses dörrar och alla larm går igång. Hmm :) Och prins och prinsesseungar bodde tydligen där. Alltså Snuskigt rika människor.. Vafan, jag får väl också en 53miljoners lägenhet i 18års present om det är så ;)
Nej fy.. Nu ska jag gå ut i solen och njuta igen. om jag kan få tag på herr johan. Men du din sate svarar ju inte i telefonen! Så jag kommer snart upp och våldgästar dig!

Sol, sol, sol!
Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback