Stockholm

Så var man hemma från stockholm. Underbart fin tur! Har myst på i vårsolen.. och ta me tusan! Där finns det inte en endaste liten snöflinga på backen.. och så kommer man hem och så bara snö, snö, snö :) Blev dock inte så himla mycket till shopping.. Glassade mest runt och njöt. :)
Men köpte en bok; "Det ska bli ett sant nöje att döda dig", skriven av magdalena graaf. Jag visste på ett ungefär vad boken skulle handla om.. Men man vill inte tro att det faktiskt finns såna idioter. Det enda jag kommer ihåg av Jorma, var när vi satt på gammelmormors soffa, drack farmors nygjorda vinbärssaft (som jag höll på att spy utav, men pinade i mig för att impa på honom), och lekte med varandras fötter. Kommer också ihåg hur stor och ljus han var, och hur han pratade. Farmor hade väl berättat att han var "bråkig", men det kallade dom ju oss ungsatar också :)Men så kommer jag ihåg när han blev inkallad till förhör den där kvällen för rånet på mammas bank.. Då tyckte jag att han var otäck. Men annars inte ett dugg. Men som åttaåring (eller vad jag nu kan ha varit?) så är det väl inte så himla lätt att fatta. Men usch vad ont det gjorde i hjärtat att läsa den. Och vilket jävla hat man känner mot män som gör sånt här mot sina flickvänner och fruar. 
Vi mötte Magdalena mellan mora och rättvik idag när vi var påväg hem. Man fick riktigt bita sig i läppen.. och min lillebror hade precis haft högläsning ur hennes bok, om huvuden som slås blodiga mot sänggaveln, om katter som huggs ihjäl på mitten, om sparkar och slag mot en gravid mage. Så även om det hände för tio år sen för henne, så blir det ju helt nytt nu. Nu vet alla om det. Tycker att det är grymt starkt utav henne att skriva om det här. Att berätta.. Då kanske andra kvinnor i samma situation inte känner sig fullt lika ensamma längre.. För det här är något vi nästan aldrig pratar om annars. Men fy fan vilken grym värld vissa lever i. Och att folk ser på utan att göra något! Åt helvete med sånt där. Usch.
Men läs den, gör det!

Nu åker jag till sälen..

Maja

 


31411-33



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback