silikonbröst


Varför är det egentligen så jäkla illa med bröstförstoringar? Varför ser man ner på tjejer som gjort det? Vi hade en lång diskussion om det idag.. och vi kom väl egentligen inte fram till något storartat. Men jag kan faktiskt inte förstå varför silikonbröst = minimal iq-nivå. Jag kan ärligt talat säga att jag utan tvekan hade förstorat mina bröst om jag hade pengarna. Inte för att jag vill ha stora bröst, utan för att jag vill ha ett par bröst överhuvudtaget. Och jag anser inte att det gör mig mer puckad för det. Visst, jag kanske inte är universums mest intelligenta människa, och jag är absolut inte felfri. Men ett par slikikonimplantat skulle inte göra mig sämre som person. Jag skulle vara exakt densamma. Jag säger absolut inte att jag ska leva fattigt och vända på varenda krona bara för att ha råd med en operation, men om pengarna Fanns. Och det är inte för att behaga någon annan. Andra skiter väl fullständigt i vilken kupstorlek jag har. Men det är för min egen skull. För MIG. För att jag ska kunna känna mig bekväm och inte platt som en pannkaka. För Ja, jag tycker att bröst är vackert. Otroligt vackert! Och former är någonting jag alltid har drömt om.. Men tilldelas man varken bröst eller rumpa så är det väl kanske bara så.. Men ju mer man maxar träningen dessto mindre blir jag.. och känns ju redigt onödigt att behöva sluta med träningen bara för att jag är rädd att bränna bort mina bröst helt och hållet (det lilla som är kvar). Jag hatar att vi dömmer tjejer för sånt här. Det är ens eget val, och det är inte hjärnan man opererar bort.

Maja

Kommentarer
Postat av: Klippklättrare Börje

för det första är du väldigt fin som du är, maja, och att du varken har rumpa eller bröst håller jag inte med om.

men angående silikonbröst, det ökade antalet operationer är inte ett problem i sig utan snarare en febertermometer på samhället, det finns ett ökat tryck på tjejer att se bra ut. Tjejer objektifieras i störe grad och tilldelas uppgiften att se bra ut, inte att tycka, tänka och handla, sånt ska männen syssla med. du skriver "Andra skiter väl fullständigt i vilken kupstorlek jag har" och tyvärr är det inte så, många tjejer mår OTROLIGT dåligt över att de inte har stora bröst och det är väldigt galet. Att en kupstorlek på D är vad som "förväntas" av tjejer är väldigt problematiskt och att tjejer ska må dåligt över att ha en A eller B-kupa är ett allvarligt problem. Visst kan man operera sig om man blir lycklig av det, det motsätter jag mig inte. Det är dock väldigt sjukt när den manliga bilden av hur en kvinna ska se ut blir den som är "rätt" och att kvinnor sedan får operera om sig för att passa in i den bilden - det är kvinnosynen, inte unga kvinnor, som måste förändras.

Själklart är det inte hjärnan man opererar bort och alla med hygglig koll på den kvinnliga kroppen vet att hjärnan inte sitter i brösten.

Jag vet itne hur många gånger jag sagt det, men du är väldigt fin - du är.

//Björn

--\\vi ses på toppen, jag möter dig där\\--


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback