flugjakt


Jag hade mellanlandat i soffan och hade hade ställt in mig mentalt på sängen Men så känner jag hur jag får en tidning slängd på magen och hör mamma gastande bakom mig, "Maja! Upp! Det är krig!!" Mycket riktigt. Vi fajtades mot en äckelfluga som var så jävlig så jag höll på att bli tokig! Så där sprang jag och min ärade moder runt i bara trosor med mord i blicken på jakt efter vår fiende. Efter ett tag kom det feta äcklet fram vid en tavla. Mamma högg direkt med ett papper, sen kramade hon den till döds och väste; "Äntligen fick jag dig din jäävel", Sen massakerade hon papperet och tackade djävulen för att han hämtat hem sin son.. ända tills vi upptäckte att papperet var tomt! Flugjäveln hade rymmt! Så då var det dags igen..
Flera jäkla timmar fick vi hålla på och jaga det där aset.. UTAN RESULTAT! Tillslut fick vi lov att lägga oss.. och då med stor ångest. Och med tanke på att jag sover med öronproppar och ögonmask så äcklas jag av bara grejen att flugan hade varit där.. äckelpäckelusäggjkhdfkfjlöö
Jag hatar flugor!! Och bara tanken på att ha den i sovrummet en natt.. tjock och surrande.. en riktig spyfluga var det.. och hur den skulle landa i ansiktet och flyga runt öron och ögon och neeeeeej uääääähhhhh! Och så sprattlar dom med benen och suger och uusch. Folk må tycka att alla varelser på jorden är lika mycket värda.. Men död åt flugpacket, säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback