rättegång, utlåst och fyllon i korridorerna

Den har veckan har fasen varit den jäkligaste hittills! Sluta kör med oss! Skoltiden är inte alls en dans på rorsor så lägg ner det snacket! "Ni vet inte hur bra ni har det!" Nej kanske inte, men är det kämpigare att behöva bli vuxen och arbeta så ska jag fasen inte bli det!
Det har varit minst två prov och redovisningar varje dag denna vecka. Plus en massa uppsattser, analyser och böcker som ska läsas. Jag är less på det! Har inte hunnit med någonting alls. Jättelånga dagar har det varit så har inte ens hunnit med att äta middag, utan har varit till att slänga i sig en macka eller en kopp thé samtidigt som man pluggar som en tok.
Och gårdagen var allt lite småstressig. Först så kom jag springande till skolan några timmar för tidigt, men var väl lika bra det, för visade sig att det fanns massvis att göra. Så var det spanska prov (som görs av mig igen på måndag) lektioner, lektioner, och sen var det till att ta ledigt och springa iväg på rättegång. Det var inte alls en särskilt trevlig uppelevelse.. och karltoken ljög så det skrek om det! Fifasen så arg man blir när man hör någon som bara sitter och maler på lögn efter lögn efter lögn. Men vännerna mina var jätteduktiga och deras vittnesmål / uppgifter gjorde att de tillslut trodde på dom, även om det hade kännts bättre om folk kunde sluta ljuga så jävligt!
Men sen var det till att springa hem efter fem timmar i tingshuset. Hem, lämna väskan och sen iväg till barnmorskan. Där tog det flera timmar, men passade iallafall på att gå igenom lite skvallertidningar och bara ta det lugnt. Sen sprang jag hem igen. In i lägenheten och sen ut för att möta Calle. När vi är påväg upp igen så kommer jag på att JAG HAR GLÖMT NYCKLARNA! Jag trodde att jag skulle bli tokig! Fick ringa och ringa till allamöjliga människor för att försöka få tag på någon som hade hand om fastigheten. Men icke. Efter några timmar kom så pappa ner med en extranyckel.. arg som attans över att ha behövt åka 8 mil pga min slarvighet.. Och jag förstår honom. Men så till 22 tiden var jag inne i lägenheten igen. Och då var det till att köra igång med pluggandet igen.. För så var det dags för redovisningar idag.. Som dock blev en aning distraherade eftersom snärrt på hela skolan kryllade av människor som var antingen bakfulla, kanonfulla eller jäkligt höga. Herregud, säger jag bara.
/maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback