Pissdrygt..

Denna veckan gick det mesta fel.. känns det som. Lärare, skolledning och rektorer har varit på mig och jag har aldrig känt mig så liten och klen, Någonsin! Att sitta och försvara sig och känna att Ingen tror på en är förjäkla jobbigt.. Mått piss efter möte, efter möte, efter möte den här veckan.
Och i tisdags kom domen.. Hade inte en aning om att det var den dagen rättegången skulle hållas.. Jag var in på polisstationen för att hämta lite papper.. och passade samtidigt på att höra mig lite för hur häktningar osv gick till.. vart de fick sitta, besökstider osv osv.. Polisen jag fick prata med frågade om det var någon jag saknade och om han isåfall skulle söka i registret på hans personnummer.. Vilket jag självklart inte hade i huvudet just då.. När man väl behövde det! Men så sa jag hans namn och polisen stirrade på mig som att jag precis erkänt att jag skjutit ihjäl en hel skolklass.. Iallfall så visste han exakt vem jag menade (trots att han inte suttit häktad där på ca 2 månader). Jag fick iallafall veta att rättegången hade varit tidigare samma dag.. och att jag alltså hade missat den. Pratade med mamma dagen innan; "neeej inte är rättegången än på lääänge inte" nejnej, tack för det! Självklart ville dom inte att jag skulle vara närvarande för att det skulle bli för jobbigt osv, Men känns som att jag ändå kan bestämma såna saker själv! Och nu ska han vara borta ett år.. ett år åt helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback