Julafton 2005

Så kom även en jul 2005. Allt har gått så väldigt fort. Jag har knappt hunnit med att förstå att det är jul. Julkänslorna har lyst med sin frånvaro och känns mest som att det kunde vara vilken period som helst egentligen. Men igårkväll dök lite julmys upp och måste säga att det känns riktigt härligt med julafton. Vi har bakat och stått i och snart ska vi dra oss iväg för julmiddag och annat trevligt.
Sen ska man orka upp på julottan imorgon också.. ska bli spännande och se hur det kommer att gå
Juldagen imorgon alltså.. är med lite blandade känslor. Imorgon för ett år sen var allt precis som vanligt, utgång - vänner - fest. Att en festkväll kan förändras så fort.. Alla leenden byttes ut mot sorg. Ett år sen nu.. så onödigt.. så ung! Tänker på din familj som är utan dig idag, julaftonen 2005..
Under 2004 lärde jag mig att inte ta någonting för givet.. att inte ta någon för givet. Det året slets så många vackra, så många unga, så många med hela livet framför sig, bort.. Från en sekund till en annan.

Nu är det julafton.. nu är det julafton 2005. Om en vecka är året slut. Och året blev en miljon gånger så mycket bättre än det förra, och det var min högsta önskan. Så tack för det!
God jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback