Forsta dagen i Afrika!


Nu har jag landat i Afrika! Resan var lang men gick valdigt smidigt! Byte av flyg i tyskland och sen gick vi ner och slappte av folk i Nigeria.
Valdigt spannande =)
Vi kom till hotellet vid 18tiden igarkvall, sen var det bara att installera sig pa rommet. Dar bor jag ihop med 3 svenskor, tva norskor och en tysk.
Idag har vi traffat varan big black mama! Hon ar helt underbar och har lovat att ta ordentligt hand om oss! Sa nu behover ni inte vara oroliga dar hemma! =)
Idag har hon haft genomgang med oss om allt vad vi kan tankas behova veta. Sa nu ar vi lite battre forberedda pa det afrikanska livet =)

Annars har vi vaxlat vara USdollar till ghanas Cedi idag. Och resten av tiden har vi spenderat pa stranden. Det ar sa dar lagomt varmt, inte kokhett! Och det flaktar valdigt skont! Det ar var har nu, sa den riktiga sommarvarmen har inte riktigt slagit till an. Vilket ar superskont!

Pa fredag kommer vi resa vidare ut till vara projekt och det ar val da det egentligen borjar. Den har veckan ar mest till for att vi ska fa kanna lite pa Ghana innan vi slussas ut i verkligheten..

Imorgon ska vi kolla in Accra-stad med en guide. Ska bli valdigt kul! Kika pa en jattestor marknad bland annat!

Denna veckan da vi bor pa hostel kommer jag komma at internet. Hur det blir den resterande tiden har jag ingen aning. Men jag hoppas kunna uppdatera med jamna mellanrum anda! =)


Allt har ar iallafall valdigt bra an sa lange!
Manniskorna ar valdigt glada och valkomnande! Och helt galet vackra! Hon varnade oss for att bli kara och det forstar jag verkligen! Vackrare manniskor far man nog leta efter! =)

Hittills har jag bara atit en gang (bortsett fran frukosten) sen vi kom hit, och det var helt sjukt gott! Men man ska inte bestalla mat da man ar dodshungrig! Det tog namligen 3 timmar innan vi fick in varan mat! Helt galet! Har stressar dom inte direkt! =) Samma sak galler med bussarna. dom kommer nar dom kommer. Star det kl 10. Ja da kan dom komma kl 14. Sa man far inte stressa upp sig over det! =)

Ghana kanna superbra och jag ar verkligen glad over att jag ar har! Langtar valdigt mycket till pa fredag da vi ska resa ut! Min resa tar ca 3-5 timmar (vet inte exakt) och val dar ska de visa oss staden och sen hamtar vardfamiljerna upp oss, vi bor ca 4 mil utanfor centrum. Vi ar flera som ska at samma hall sa det kanns bra!

Nu ska jag kila ivag och ata gemensam middag med andra volontarer. Klockan ar ca 18.40 har.

Hoppas allt ar bra dar hemma!!

Halsningar fran afrika!


Kommentarer
Postat av: Pappa Leif

Hej, jag älskar dig som du är. Kortet där du är liten är det bästa jag vet. Ha det bra, fast lite orolig är jag. Hej då, jag saknar dig. Pappa

2008-09-01 @ 21:05:57
Postat av: Sara

Jag blir gråtfärdig! Självklart brister det när jag ser Pappa Leifs kommentar, så nu sitter jag är och snyftar.. :p Du är iag så himla modig som vågat åka iväg och jag beundrar dig Majsan :D PUSS!

2008-09-02 @ 06:29:58
URL: http://sarajo.blogg.se/
Postat av: Lina B

Jag vet inte riktigt varför, men jag blev helt grinfärdig och rörd när jag läste. Det är nog någon slags storasystersinstinkt som sätter igång. Fan vad kul Maja! Härligt att du gör det här :) Var försiktig med solen i Gagnef nu... Stora kramar

2008-09-02 @ 23:07:04
Postat av: imzadi

Skönt att höra att du är framme och att allt hittills verkar gå bra! =)

2008-09-03 @ 00:10:16
Postat av: Linnea

Gud jag gråter också, och har gjort det ungefär oavbrutet sedan jag tog farväl i lördags. Vad skönt att ni har det bra, men jag kommer fortfarande vara dödsorolig i fyra månader. Ta hand om er! du är så duktig!

Stor puss!

2008-09-03 @ 15:28:43
Postat av: Johanna Granqvist

Hej Maja!



Oj så kul att höra att du är framme och att det känns bra. Jag sitter hemma i Östersund och är avis. Jag vill också åka till Ghana och jobba... Vill bara skicka en kram, ta hand om dig. Men tänkt nu inte på alla som är hemma och gråter, de får väl komma och hälsa på istället! eller hur :-)



kram från Johanna (linneas syster)

2008-09-04 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0