ovader!


Jag trodde att jag hade varit med om askovader hemma. Men tjii fick jag nar det igar natt brakade los har!!


Jag vaknade av varldens dan. Det lat som en explosion, huset vibrerade och jag hoppade en meter upp i luften! Askan danade! Jag har aldrig hort ett sant ljud! Och hela rummet lystes upp av blixten! Strommen forsvann samtidigt. Sa lampan ute i hallen (som barnen har om de behover ut pa toaletten om natten) slocknade och flaktarna stangdes av. Sa det blev varmt och fuktigt! Och ovadret fortsatte.

Det danade pa himlen och i samma sekund som askan mullrade kom blixtrarna och lyste upp allt. Ovadret var precis ovanfor oss! Regnet OSTE ner! Aven fast jag hade oronproppar i kunde jag inte for mitt liv somna om, ljudet av regnet som forsade var alldeles for hogt! Det lat som vi stod mitt i ett vattenfall.
Jag och ronja holl varandra hart i handerna och knep ihop ogonen! Hoppades pa att ovadret skulle dra bort. Men det ville inte ge sig! Huset rorde sig i stormen! Efter ca 1 timme lyckades jag somna. Men den mullrande himlen och blixtarna fortsatte i samma styrka! Helt obeskrivligt!

Sophie, en tjej fran england. Som arbetade som volontar pa samma barnhem ett ar tidigare ar tillbaka dar nu for att halsa pa. (kanske redan har skrivit om henne?) Iallafall sa madde hon inte bra den har natten. Hon fick lov att spendera den pa toaletten. Problemet ar bara att toaletten ar utomhus och att dorren inte gar att stanga. Sa dar satt hon, magsjuk och med regnet som piskade henne hela tiden!! Hon fick vada tillbaka genom vattnet nar hon antligen vagade ga in och lagga sig.

=)


Kommentarer
Postat av: Solveig

Du får styra upp den där skolan,jag trodde att de satt som ljus och var kunskapstörstiga.Men med sådana förebilder ar det kanske inte så konstigt.Skönt att du är pigg igen.hoppas ni får ordning på både elever och lärare. Stor kram Solan

2008-09-19 @ 17:32:01
Postat av: Pappa

2008-09-19 @ 21:33:00
Postat av: Pappa Leif

Hej, jag längtar efter dig. Skönt att höra att du är på gång igen. Jag har varit så nära att åka ner och hämta hem dig. Jag kunde knappt jobba när du var sjuk.

Du har en stor del av mitt hjärta. Men nu känns det bra igen. Jag har varit i kontakt med Ihsan Kellecioglu på ungdomsstyrelsen, man kan söka pengar hos dom för bl.a. volontärverksamhet. Nästa ansökningsomgång är den 1:a november. Jag kollar och hör av mig. Puss och var rädd om dig, Pappa

2008-09-19 @ 21:43:58
Postat av: Karin

Kram på dig, är med dina texter varje dag det kommer något nytt. Känns nästan som man är på resa själv! Här är det stilla höst, dimma, stilla, tyst, så svenskt hösttyst. Jag sparar lite i en burk till dig!

2008-09-22 @ 09:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0