Nu bar det av!

Jag hade laddad for att skriva ett ordentligt inlagg nu kvallen innan vi ska resa vidare till Kumasi.
Men imorse blev jag dalig och har varit sangliggandes hela dagen. Jag hann precis logga in har och skriva in overskriften och sen fick jag rusa upp pa rommet for att krakas. Jag hoppas verkligen att det ar nagot tillfalligt for imorgon kl 05.45 hamtar en liten ranglig minibuss upp oss och vi ska resa genom ghana upp till kumasi - ha rundvandring dar och sen vidare ut till vara familjer och deras hus|hyddor. Det har varit helt okej att vara sjuk idag, for pa hotellrummet har vi a|c men det kommer vi inte att ha dar vi bor, det kommer heller inte att finnas dusch. Och det har jag kant mig helt okej med! Men nu nar jag ar sjuk sa borjar jag oroa mig. For sa lange man ar frisk sa ska det ju funka! Men jag vill inte ma som jag mar nu i 40gradig varme utan luftkonditionering.. Men den som har gett dig in i leken far val kanske leken tala..

Jag ska forsoka sumera lite av veckan trots att jag kanner mig som ett vrak for det ar val knappast mina magsjukor ni vill lasa om >)

Egentligen ar jag helt stum over allt jag har fatt se.. det gar inte att satta ord pa det och allt kanns valdigt overkligt! Det ar en san sjuk kontrast mot hemma! Det ligger sma barn langs vagarna pa papperskartonger, och varan koordinator berattade att de bor sa. BARN! Det gor sa ont i hjartat att se det! Men vill bara ta alla i sin famn!

Vi har besokt ett par markander ocksa. Det var som att resa i tiden och besoka en helt annan varld! Det var sa mycket nya dofter och intryck att man inte kunde ta in nagonting!!
Och overallt pa markanden  salde de mangder av kott (tex grishuven) som lag i varmen och ats av flugorna.

Igar tog ocksa vara guider med oss pa ett beachparty. Trevligt kan tyckas!
Men det var det varsta jag har varit med om! Det kandes valdigt riskfyllt att de valde att ta med oss till en strand, med i stort sett bara SKYHOGA afrikanska man.
Jag har aldrig haft san huvudvark som pa den stranden! Och da var det anda utomhus! Det flaktade! Haschroken lag som ett tjockt tacke over hela stranden.

Det var galet obehagligt! Men nu har vi atminstonde sett det...

Manniskorna har ar over lag valdigt trevliga. Kvinnorna och barnen vill garna komma fram och kanna pa en. Det vill mannen ocksa men dar ar jag nagot mer reserverad.

Vi ar just nu 16 volontarer pa den har introduktionsveckan. Alla ar ute och ater hejda-middag medan jag sitter har och just nu forsoker tvinga i mig lite pommesfrittes. Tankte att det var fett och salt och bra da min mage ar galet tom annars! Dessutom ar det det enda jag inte kanner mig acklad av just nu.

Trafiken har ar helt galen! Mer an sa behovs inte sagas. HELT GALEN!

Nu langtar jag valdigt mycket tills vi har kommit i ordning hos varan vard-familj. Accra ar en faschinerande stad men en vecka har racker. Nu vill jag aka ut och lara kanna min familj och mina barn!

Snart en vecka har gatt och det valdigt fort! Sa snart ar jag val sakert hemma igen >)
Jag trodde att det var oslo som skulle galla for min del efter jul, men i mandags berattade c att han lamnat norge och flyttat hem till mora igen. Sa nu ar det kanske dar jag hamnar. Kanske synd att borja fundera pa det nar jag ar har men mina tankar kretsar anda mycket kring det hemma. Kommer trots allt hem och ar arbetslos da.

Men jag saknar er alla valdigt mycket! Nar jag lag och illamaende-yrade idag dromde jag om er tjejer! Det kandes sa verkligt sa efterat kande jag mig valdigt glad. For da hade vi fatt prata ordentligt allihop! .)

Jag vet inte alls hur de resterande manaderna kommer se ut. Sa vad som vantar mig fran och med imorgon ar verkligen helt oppet! Jag har ingen aning alls! Det kanns valdigt spannade. Jag hoppas kunna skriva da och da och ar valdigt kul att ni kommenterar! Jag uppsakttar verkligen det trots att det fick mig att borja grata nar jag laste vad ni skrivit!


Ni ar underbara och jag alskar er sa! Det ar tack vare att jag har er som jag vagat resa hit! Ni - mamma, pappa, broder, underbara vanner - det ar ni som gett mig skinn pa nasan och gjort mig till det jag ar idag! Och idag ar jag verkligen lycklig! Trots magsjuka ar jag verkligen lycklig! Jag angrar mig inte en sekund och jag ar sa glad over att jag ar har.



Jag alskar er sa! och skit ocksa.. men nu grater jag floder. Ahh.. ni ar det basta som finns! All karlek i varlden till er!


Kommentarer
Postat av: Sara

Allt låter helt fantastiskt, förutom magsjukan, haschröken, barnen längs vägkanten och grishuvudena ;p Nejdå, jag tror att du kommer få fantastiska månader där och jag längtar så tills du kommer hem och kan berätta för mig :D

2008-09-05 @ 07:53:56
URL: http://sarajo.blogg.se/
Postat av: Mamma

Skönt att höra att du är på benen.....älskar dej

2008-09-05 @ 08:35:10
Postat av: Mamma

SMS:a till dej flera ggr torsdag ( då du inte mådde bra )Har inte fått ngt svar är mobilen OK eller....kanske du menade att jag såg att allt OK då jag läste bloggen ( så är det nog om jag tänker efter lite ) Puss Puss

2008-09-05 @ 13:53:40
Postat av: annika

Tråkigt att du blev sjuk.Hoppas du har det bra nu.

Du har mycket spännade framför dig.Tiden går så fort så du är hemma snart igen.

Många kramar och pussar Annika Thomas

2008-09-08 @ 18:42:02
Postat av: Lina B

Ska man behöva grina varenda gång man läser den här bloggen eller?? haha Jag blir så rörd. Du är bäst Maja. Stor kram

2008-09-09 @ 11:45:36
Postat av: Anonym

jag ryser majsi! du är allt en modig brulli! HA EN FORTSATT TREVLEG TRIPP!!! puss jansson

2008-09-12 @ 14:16:33
Postat av: annika

Hej vännen.Lördagmorgon sitter och tänker på dig.

Hoppas du är på benen igen.

Puss o kram Annika o Thomas.

2008-09-13 @ 08:54:29
Postat av: Maria S

Hej där majsan! Vilka spännande månader du har framför dig. Du är så duktig och jag är så stolt över dig! Ha det riktigt bra och ta hand om dig vännen! Puss maria

2008-09-14 @ 13:17:58
URL: http://marialinneas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0