sjukforsakring2


Sa! OM ni vill hjalpa mig och min by sa ar det det har jag tankte anvanda era pengar till:

Forst och framst sjukforsakringen! Och da till mamman och hennes barn. Det kanns som att det ar viktigast.
Den kostar alltsa ca 70kronor + 24 kronor per barn. Sa for en familj med 4 barn blir det alltsa ca 200 kronor.

MEN det finns ocksa en familj i Banko som vi har valt att hjalpa lite extra. Det ar familjen vi forsakrade idag, och den bestar av tva foraldrar, 2 tvillingflickor pa 5 mander, en pojke pa ca 3 ar, en flicka pa 6 ar och en pojke pa 8 a, plus att de forlorat barn tidigare. Mamman ar forstandshandikappad och pappan for svag for att dra in pengar till familjen.. sa dom ar valdigt fattiga och vi har bestat oss for att hjalpa dom med lite barnmat, ris, fotogen till deras lampa (dom ager en lampa och det ar den enda ljuskallan de har nar det ar morkt). Vi ska hjalpa dom med lite nya klader och hygienartiklar, till exempel har dom varesig tval eller tandborstar.
Dessutom kommer vi eventuellt att hjalpa dom att flytta. Dar dom bor nu ar alldeles for litet och trasigt. Jag hoppas det ska ga att ordna under tiden vi ar har.

MEN vill ni hjalpa till:
Sa ar det har ni kan satta in en liten slant:
Swedbank: 81661 913 872 564 4
eller bankgiro:
:bg 346-6117


GLOM INTE ERAT FULLSTANDIGA NAMN SA JAG VET VEM JAG SKA TACKA!! :)

Mina vanner kan ju stanna hemma en krogkvall och skanka mig den krogrundan.. Sa skulle jag kunna kopa mat till alla i min by for flera ar framover :) ;)


Har ar nagra bilder fran idag:







Tvillingar och mamma



Lillebror




Kommentarer
Postat av: Elin

Hejsan! Jag heter Elin Larsson och fick tips om din blogg från Cajsa Lindberg. Jag går sista året på gymnasiet och liksom alla andra jobbar jag med ett projektarbete. Om planen går som den ska är det tänkt att jag tillsammans med två andra tjejer ska volontärarbeta i Ghana genom samma organisation som du. Det hade varit jätteintressant att få reda på lite om hur du fixade ihop pengar till resan eller andra tips som man kanske inte tänker på förrän man kommit ner. Skickar med min mailadress och hoppas på att det trillar ner ett mail någon dag ;) Med vänliga hälsningar Elin

2008-11-04 @ 15:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0