bilder

Merci. Varan lilla prinsessa, hon bor inte hos oss men henne grabbar vi tag i direkt
vi far chansen :)



Merci



Min chockladpralin. Kofi. Vilken kille. Vilken drom!
Han lar sig nya saker hela tiden. Tre veckor innan vi kom till Ghana kom han
till barnhemmet, han hade aldrig sett en lampa, aldrig hort ett ord engelska. Han
kunde knappt ga. Nu springer han, han har lart sig en hel rad meningar pa engelska
och han pratar jattebra Twi. Han utvecklas varje dag och jag kan sitta och bara titta pa honom!



Abraham. Honom vill jag bara ta under mina vingar. Han kampar och sliter med
att forsoka lara sig rakna och skriva. Han har det jattesvart med abc och 123. Men
istallet for att hjalpa honom gor barnen o mami och papi bara atloje av honom.
Dom driver med honom varje kvall och jag vet inte hur manga ganger vi rytit i at dom.

Men har ska man verkligen kunna allting redan fran borjan, det ar ingen som forstar

att man maste ova och fa hjalp for att kunna lara sig!

Abraham underbara lilla Abraham



Addo John nr 2 och Prince. Vi korde lite kringsmalning. Barn har leker ocksa
krig. Tro det eller ej! ;)



Kofi Prince



Lite pussar
Kofi


Prince


Jag och Ronjas boyfriend.



(Nar ni ser bilder pa mig, som ovanstaende, kanske ni tror att jag bara ager
en enda tshirt. Och det ska jag saga er! Det kan mycket val vara sant!).


Ronjas boyfriend ja. Ronja smyger darfor tankte jag slappa bomben:
RONJA DEJTAR!!
Det vi nog alla innerst inne befarade innan avresa har alltsa intraffat. Men jag lovar;
det kunde ha varit varre och till och med jag gillar honom. Sa det ar ett gott tecken ;)
Lite kort fakta: han heter mr.nice (eller mr.abdulai men det namnet anvander vi inte).
Han ar 25 ar och arbetar som larare pa hogstadieskolan dar vi ar. Han ar muslim
och ager absolut ingenting. Han bor i ett litet betongrum och har inte ens en sang.
Han.. ja jag kanske inte ska skriva for mycket om Nice.. :P Nu bollar jag vidare till

Ronja sa far hon ge er mer information!  

Men det ar galet roligt for varan Papi ar inte fortjust alls! :D





Vara tre muskitorer. Salomon, Francis och Nice.
Larare pa skolan och de vi umgas med mest har.




Vi akte till Mampong och halsade pa pa ett Baby's home. 41 bebisar! (fran veckor-5 ar
gamla)
Jag blev alldeles matt av att bara titta pa dom. Full rulle var bara fornamnet :)
Men det var ett jattemysigt barnhem och tankten ar att barn som tex forlorat sin
mamma under forlossningen ska bo pa hemmet och vaxa till sig, for att de
sen i 4-5 arsaldern ska kunna flytta tillbaka till sina pappor eller mor/farforaldrar.




Vi tog en trotro och reste tva dagar for att komma upp till Mole i norra Ghana.
Vi fyra i det satet var nog svettigt men sen fylldes det pa med 25stycken
200kilos afrikanskor ocksa. Det blev en laaang resa!
Caroline och Synneve fran norge.



Halvvags stannade vi och tog en paus i en apskog.
Jag kan inte pasta att jag tycker apor ar ett speciellt vackert djur.




Ronja forsoker sig pa vissa narmanden.



Sen reste vid annu mer, bodde mitt i en nationalpark. Och vad fick vi se?
Grisar! Jag ar inte den som ar den men att resa i en skruttig minibuss
i tva dygn for att fa syn pa en gris i ghanas storsta nationalpark var inte
riktigt vad jag tankt mig!




Har ar guiden vi tog ett morgonsafari tillsammans med. (Mona: var glad att
det inte ar han din dotter flingar med. Alltid nagot i denna bedrovelsen ;)
Han lovade oss att vi inte skulle fa se nagra elefanter pga varmen. Dom hade
dragit sig undan och hallt sig borta i veckor.
MEN!!! Efter manga timmars promenad och sen en riktig sprangmarsh fick
vi syn pa en!! och sen tva!! och sen var hela resan raddad! :)




Inte klapp-nara men anda! En livs levande elefant!!



Mina vackra tjejer. Stella, Kate, Gifty och Ellie.



Jaw och Abraham




Kan man bli mer vacker??


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fina bilder! Det är otroligt! Kram!!

2008-11-19 @ 14:58:26
URL: http://knasbubbla.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh vilka underbara bilder! men jag tror jag måste be dig sluta lägga upp bilder på dig själv för jag börjar böla varje gång..

Hur som helst, har ni ett eget litet paradise hotel där nere? kanske man skulle ge det ett försök. Förfök få med Ronja hem. Och för guds skull, kom hem snart för nu går jag i bitar!! PUSS



just det det snöar i stockholm och i morse så trillade jag på en isfläck, eller trillade är milt uttryckt jag typ dödade mig själv på en isfläck. puss (igen)

2008-11-19 @ 18:20:20
Postat av: linnea

det ovanför är från mig, ja. hehe

2008-11-19 @ 18:21:31
Postat av: Emma Heed

underbart roligt att få se bilder maja! :) Kram/ emma

2008-11-19 @ 21:08:26
Postat av: Mamma

Jättehärligt med bilder.

Men Maja skvallrar man så där ? Hoppas Ronja förvarnat på sin resedagbok eller åtminstone visste / ville att du skulle fälla en bomb !

2008-11-19 @ 22:51:04
Postat av: Mamma

Jättehärligt med bilder.

Men Maja skvallrar man så där ? Hoppas Ronja förvarnat på sin resedagbok eller åtminstone visste / ville att du skulle fälla en bomb !

2008-11-19 @ 22:52:05
Postat av: Pappa Leif

Hej, jag har tittat på bilderna och läst genom ditt senaste inlägg. Jag har också varit inne på resedagboken och läst det Ronja har skrivit. Dina kort har jag tittat på 100 gånger. koffi och "er" prinsessa är bara det mest (förutom mina egna tre barn) underbara jag har sett. Jag kan tänka mig hur svårt det kommer att bli för dig att lämna skolan och barnen. Det du gör kommer att finnas kvar i dig resten av livet. Det kanske finns något som vi kan göra för ex. Koffi, betala hans skolgång, låta han komma till oss. Helt klart är att du måste ta med oss till Ghana, visa oss var du har varit, vad du har varit med om. I fortsättningen åker förmodligen fam. Ekström till Ghana på semester. Jag älskar dig.

2008-11-20 @ 19:13:08
Postat av: Mammas Annica

Hej, det är så fiiiina bilder! och du ta med dig någon hem, vi kan ha delad vårdnad, jag lovar!!

Lycka till med sista veckorna nu! Tänk vad tiden går!

KRAMISAR

2008-11-21 @ 19:04:08
Postat av: Christoffer

Hej Äskling. Så himla fina bilder, vackrast var dom på dig;)..Ååhh snart är du hemma igen..Längtar//Puss

2008-11-23 @ 21:17:05
URL: http://noddes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0