Tillbaka i Sverige

For det forsta ar det jattesvart att skriva med ÅÄÖ igen. Jag forsokte nu, men till nasta gang jag skriver ska jag ha tranat in det igen. Men nu har jag ingen ro till att gora det. Ville bara skriva lite fort att jag har landat pa svensk mark igen. Jag befinner mig i ett vinterklatt dalarna och det ar verkligen haftigt!! Jag gar i ett lyckorus, det kanns jatteroligt att vara hemma! Jatteskont att traffa alla och TACK pappa, calle, linnea, frida och christoffer som motte upp mig pa arlanda och fick mig att skrika ratt ut och grata floder! :)

Resan gick jattebra. Lamnade lagenheten i Accra vid 14tiden i fredags. Ett dygn senare var jag tillbaka i Alvdalen.
Forvisso utan allt mitt bagage. Om det befinner sig i Ghana, Nigeria eller Tyskland vet jag inte. Med mig hem ar det i vart fall inte :) Men forhoppningsvis ska det dimpa ner har innan julafton. For mina julklappar ar det enda vardefulla jag har i packningen. 4 manaders smuttsvatt kan dom garna fa stjala ;)

Nu ska jag baka pepparkakshus med min lillebror, julstammningen ar pa topp har hemma! Ikvall ar det larz kristerz motttagning i byn. Alvdalen har namligen fatt dansbandsfeber. Det ar nastan lite pa gransen :)

Kall mjolk, en kaviarsmorgas, ett varmt bad. Jag vet inte om det kan bli battre an sa?? Underbart!

Borta bra, men hemma bast!! :)

Kommentarer
Postat av: Mammas Annica

Välkommen hem! Du såg väl hur många som samlats på byn ikväll för att hälsa dig välkommen hem!!! Dig och Larz-Kristerz....

2008-12-21 @ 20:41:41
Postat av: Jonas Persson

Läst artikeln i tidningen, bland de grymaste jag har varit med om! Vilket jobb ni har gjort!



sånt här får mig alledes varm i kroppen, man kan förändra världen.. Nu ska jag själv anmäla som volentär och hjälpa barn i Afrika. Ta hand om dig!

2009-01-01 @ 17:02:09
Postat av: linda

Hej! Har läst alla dina & Ronjas inlägg nu tror jag. Blir helt varm i hjärtat när jag läser. Gråter och skrattar om vartannat. Har länge velat åka ner till Afrika och arbeta som volontär. Efter att ha läst om era månader är jag övertygad om att jag ska åka! Bara jag tjänar ihop lite pengar först!

allt gott! Linda

2009-05-11 @ 15:11:57
URL: http://lindabrostromm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0