BYE BYE GHANA!!


Jag sitter har med tarar i ogonen. I en lagenhet som kanns sa langt ifran det livet jag har levt den har hosten. Jag har sakta borjat lamna Banko bakom mig. For den har gangen. Jag har slussats ut fran den mest underbara perioden i hela mitt liv! Jag har lamnat mina barn, jag har sagt hejda till mitt liv i fattigdom - som visade sig vara ett liv i helt oslagbar rikedom - for sa formogen som jag ar inuti just nu, i mitt hjarta! Sa rik ar det nog svart att bli pa pengar!  Jag har vinkat hejda till de mest underbara manniskorna.
Men det ar for den har gangen! Kanslan jag forsokte ha nar jag vinkades av pa skolan -"see you soon!!" kommer jag att behalla. For Banko kommer att ha, och har haft sen jag satte min fot dar - en valdigt, valdigt speciell plats i mitt hjarta. 4 manader ar forvisso en kort tid, men den har satt otroligt djupa spar i mig. Inte pa grund utav att det nog ar den vackraste plats jag nagonsin har varit pa. Utan for att mina barn bor dar. Mina barn! Mina broder och systrar. Mina ungar!! Min andra lilla familj!
Jag hoppas verkligen - fran djupet av mitt hjarta - att mina kara hemma i Sverige vill folja med mig nar jag gor min resa tillbaka till Banko. Det ar sa mycket jag vill visa, det ar sa manga jag vill att ni ska fa traffa!
Och det som kanns absolut bast, det ar (till skillnad fran sa manga andra barnhem i Ghana) att mina barn kommer bo pa det har hemmet tills dess att de ar klara med skolan och stora nog att klara sig sjalva. Dom kommer fa ga gymnasiet och kanske t o m universitet. Om inte annat sa ska jag se till att ha pengar sparade till att kunna hjalpa sa manga av dom som mojligt med det. Och om de volontarerna som kommer till Anja´s Childrens home kommer kanna lika starkt som jag gor for dessa ungar sa kommer vi inte ha nagra problem alls med att hjalpa dom med att fa ga klart skolan och fa sina utbildningar - eller vad det nu ar de kommer vilja gora med sina liv!! For dom har barnen - precis som alla barn pa varan jord - ar varda allt det basta! Och det ar jag saker pa att dom kommer att fa!

Mina barn, mina underbara Banko-barn!!

Imorgon reser jag hem. Det ar dags att saga BYE BYE GHANA! - For den har gangen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Längtar efter dej och hoppas att "sista" delen på den här resan går bra.

Du hade så rätt då du skrev att vi på sätt och vis får semester då du kommer hem. Känns som man inte riktigt kunnat "slappna" på hela tiden. Föräldrar vill ju gärna tro att de har kontroll och kan "curla" lite X:a så ordnar allt sig.

Insikten att man egentligen inte kan tillföra mer än glada tillrop, tröst och råd tar tid att känna sig bekväm med.

Är jätte glad att du haft det så givande och på egen hand genomfört allt detta. Någonting bra du fått med dig och också något du lämnat efter dig i Ghana.

Att du kommer tillbaka Ghana och byn med alla vänner är jag övertygad om att du gör.

Nu skall jag gå och sova.

Lördagen ägnar jag att vänta på dig .

OK lite skall jag ladda inför Larz Kristerz också.

Puss och Kram

2008-12-18 @ 22:53:34
Postat av: Mamma , se tidigare kommentar

2008-12-18 @ 22:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0