Upplägget


Tänkte att jag skulle skriva lite om själva upplägget för min resa

Till den 30e augusti är tåget bokat och resan igång :) Tidigt, tidigt morgon därpå lyfter planet mot Frankfurt och sen vidare till Accra (Ghanas huvudstad).
Väl framme ska vi möta upp volontärer från alla möjliga håll; fler svenskar, norrmän, tyskar, amerikaner, osv osv.
Sen väntar en introduktionsvecka i Accra. Vi ska få lära oss om språket, om maten, om människorna. Om kulturen, hur vi förväntas uppföra oss i Afrika, vad vi kan vänta oss av de som bor där osv osv.
Och självklart kommer vi bli förberedda på vad vi kan vänta oss av våra projekt. Eller kanske främst: vad som väntas av Oss på våra projekt.

Mitt projekt innebär att jag ska arbeta på ett barnhem med barn som blivit föräldralösa eller borlämnade, till största delen på grund utav aids. Som är ett gigantiskt problem i Ghana!
Som det är tänkt nu (det kan ändra sig när vi väl är på plats beroende på vart vi behövs mest) ska jag arbeta med barn från ett dygn gamla (ETT DYGN! Då är man knappt människa :(  och upp till 5-6-7 år.

Väl på plats i byn eller staden (vet inte säkert än) vi ska arbeta i ska vi bo i en afrikansk familj. Bara det känns som en enorm upplevelse för sig!
Det kommer ge en underbar chans att lära känna den afrikanska kulturen ordentligt! Ska bli väldigt spännande. Deras språk, mat, deras upplevelser!

På barnhemmet kommer vi att vara med i allt det som hör vardagen till i ett barns liv. Allt ifrån blöjbyten, matning, läxläsning, lekar och kärlek.

Kärlek har jag så mycket utav! Jag hoppas kunna ge den till vart och ett av barnen! Få en chans att vara den vuxna förebild dom gått miste om.

Jag har så mycket energi inför det här! <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Spännande spännnade!Ska bli kul att få följa din resa, men du kommer kanske inte kunna blogga något där nere?

Nä jag har aldrig varit ute på något liknande faktiskt, men jagskulle nog vilja det, är ju en upplevelse för hela livet.

Det längsta jag har rest är usa-minnesota och Thailand, men då har det varit semester så det är ju inte samma sak.

Har inte heller tagit det där, så jag kan inte ge dig någon info om det. Tyvärr.

Ha de bra!

2008-08-13 @ 22:32:04
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0