sista minuten


Det är alltid lika härligt med viktiga grejer man kommer på sig själv med att göra så där i sista minuten :)

För mig blev en sån här sistaminuten-grej min telefon!
Idag (efter att ha suttit 25 minuter i telefonkö hos telia) fick jag veta att för att kunna använda min mobiltelefon i Ghana måste jag aktivera ett utlandskonto med faktura. Bra! Tänkte jag. Då fixar vi det?!
Men icke sa nicke! Så lätt var det inte. För att kunna ordna det måste de ha min underskrift och den skulle jag lämna på en teliabutik. Älvdalen må vara top off the line gällande det mesta! Men någon teliabutik det har vi inte!
Så då jag inte hade abonnemang utan refilkort var det inte så mycket att göra åt saken.
Men min handlingskraftiga moder tog tag i saken och nu är mitt refilkort förvandlat till ett abonemang. Det visste jag inte att man kunde bara så där :) Men nu är det iallafall ordnat. Jag kan använda min telefon, behålla samma nummer men som sagt: som abonemang med faktura. Det känns bra! Nu har jag iallafall en telefon jag kan använda i nödfall.
Även om det är ett kod-kort jag kommer att försöka hålla mig till i africa (men även det krånglade igår så något ghana-sverige är inte fixat, däremot ett sverige-ghana, men det är ju iallafall en början!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0