krympta kläder


Jag påbörjade min packning idag. När jag skulle plocka ihop sakerna fick jag dock en chock. Kläderna jag lagt i tvätten var plötsligt väldigt små?! Jag trodde först att jag inbillade mig!
Men nej!
Egentligen borde jag inte bli arg, för i alla år jag bott hemma har min far skött tvätten och sällan förstört några kläder, han har alltid följt tvättråden och aldrig torktumlat mina grejer. MEN nu låg en stor del av de kläderna jag skulle ha till afrika i den där krympta tvätthögen. Han hade nämligen stoppat in dom i just torktumlaren!
Så: Nu slutar mina linnen på halva magen, min favoritkjol ser ut som ett skärp, och den klänning jag tänkt "PERFEKT FÖR AFRIKA" när jag köpte (den var nämligen sval, med kort ärm, inte så ringad och slutade vid  knäna) - den slutar nu strax nedanför RUMPAN istället! Jag vet inte om det är så smart att packa ner??

Jag har nu blött upp mina kläder och dragit och dragit i dom. Men min vackra kjol, mina shorts och linnen är nu historia. Klänningen kanske går att rädda? Jag hoppas det. Den såg iallafall lång ut när vi drog och drog :p

Nu får jag börja om i min planering. Jag måste alltså lägga in en shoppingdag. Känns tungt. Hade så gärna velat ha allt klart nu!

Jag tycker om dig kära far. Men du: ANVÄND ALDRIG MER TORKTUMLAREN!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0