Idén


Att resa som volontär i världen är något jag velat göra i flera år. Men då jag gått i skolan har jag aldrig riktigt på allvar funderat över det.
Men efter att ha tagit studenten -07 och därefter ha bott och arbetat i norge i 1 år kände jag att jag behövde ta tag i saker och ting. Jag kände att det var dags att testa vingarna. Så jag sa upp mig från min lägenhet och mitt jobb och började fundera på vad jag ville ha ut av livet just nu. Det behövdes inte många funderingar innan jag var helt säker på att jag skulle åka som volontär.
Därefter följde många timmars sökande efter information om ämnet. Jag skrollade sida upp och sida ner på internet. Jag googlade mig själv tokig :) Jag besökte bibliotek och läste tidsskrifter. Men där fanns inte så himla mycket att hitta. Det var tillslut på nätet efter att ha läst alla möjliga resensioner om företaget, varit i kontakt med dom via mail och telefon, och kollat upp dom på alla möjliga sätt, som jag bestämde mig: Jag skulle resa med volontärresor AB.

Under en period hade jag försökt peppa min nyfunna vän Ronja att ta chansen att åka iväg som aupair till Australien. Hon var sugen på att plugga samtidigt och det skulle bli en perfekt kombination med att aupaira mina kusiner :) Men sen kom jag på: Vatusan?! Det är ju HENNE jag ska resa med!
Under halvåret vi jobbat ihop på OSL airport så klickade vi på allamöjliga plan. Vi hade samma funderingar kring livet, vi delade många gemensamma drömmar.
Och någonstans tyckte jag mig minnas att hon nämnt något om drömmar om frivilligarbete.
Jag hoppade på Ronja samma kväll.

Och på den vägen är det :) Den 31 augusti landar vi tillsammans i Ghana :)

Det känns väldigt skönt att resa ihop med någon när det är min första resa. Dessutom känner vi heller inte varandra jätteväl ännu, så känns skönt att åka med någon man inte tjatat sönder än, någon man fortfarande har massa skrymslen och vrår att lära känna :)

Min kära Ronja:


Kommentarer
Postat av: Din Roonie

Åh Maja! Blir faktikst lite rörd när jag läser detta inlägg. Det känns verkligen hur kul (och overkligt) som helst att vi är på väg!! Att göra det här med dig känns helt underbart! Vi kommer uppleva sååå mycket :) Inte långt kvar nu.. PUSS

2008-08-07 @ 16:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0