Barnhemmet & familjen


Jag har fått lite information om familjen jag ska bo i och barnhemmet jag ska jobba på i Ghana.
Dock kan det väl ändra sig flera gånger om när vi väl är på plats. Men just nu ser det iallafall ut så här:

Jag ska bo i ett område som heter Ashanti och där finns ett samhälle/en liten stad som heter Effiduase, och en bit utanför den ska vi bo.
Familjen består av två föräldrar i 40årsåldern med 5 barn (varav två stycken tvillingpar 6 och 11 år och en baby). Pappan i familjen är också den som verkar ha hand om barnhemmet, som är på samma plats som vi ska bo på. Alltså verkar det som att vi kommer bo och leva ihop med de föräldralösa barnen dygnet runt. OM jag har förstått det hela rätt.
Det är ett nyuppstartat barnhem och det verkade vara ganska litet just nu, 4-8 barn cirka?

Vi ska också hjälpa till med undervisning på en skola som ligger ca 300 meter ifrån vårt hem, hur stora klasserna är där har jag dock ingen aning om. Men det känns väldigt spännande!

Vi har ca 1 mil in till någon slags butik och något internetcafé-liknande. Sen stod det också att i våra arbetsuppgifter ingick att gå och hämta posten 3 ½  mil (enkel väg) när man hade tid över under arbetsdagen :p Det kändes ju lite småsvettigt i 40gradig värme :)

Det står också att vi måste ha täckande kläder på oss, ingenting som slutar ovanför knäet.

Det verkar också som att hemmet är en bungalow, och det finns toalett men fältet för dusch är inte ifyllt :p

Det känns kul att ha fått lite information om vart vi ska vara.. så får man en liten bild av vad som komma skall iallafall!
Ikväll känns det spännande :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Maja, jag vet inte om jag vill träffa dig nåt mer innan du åker, då slipper vi liksom gråta-och-snora-hejdået.. :p då kommer vi bara att komma ihåg hur du satt här i min säng och allt var mysigt :)

2008-08-27 @ 21:03:32
URL: http://sarajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0